About the inventor
School information
What will this machine do?
Je kan iedere dag grappen leren door anderen die de machine bevoorraden met een grap.
Why was it invented?
Omdat ik niet iedere dag alleen leerstof wil leren maar ook grappen wil leren.
When was it invented?
Tuesday, July 6th, 2021Deze Droommachine is uitgewerkt via MyMachine Vlaanderen & Brussel (België)
De uitvinders: Vrije Basisschool De Vlam uit VLAMERTINGE – 6de leerjaar
De ontwerpers: Andreas Van Wambeke, Alexander Versele, Robrecht Vanhauwere en Arno Geunes:
Studenten Howest Bachelor Industrieel Productontwerpen – jaar2
De machinebouwers: VTI Poperinge – 5 Elektromechanica en 5 Houttechnieken
Concept: Met de geheime sleutel krijg je toegang tot de grappenmaker. Deze sleutel kan je bemachtigen als beloning na een geslaagde opdracht in de klas. Vijf andere leerlingen nemen ook plaats voor één van de uitgangen. Draai je de sleutel in het slot, dan gaan de ballen aan het rollen. Komt de bal bij jou terecht, dan ben jij vandaag dé grappenmaker!
Vertel de grap voor de hele klas en verzin een nieuwe grap waarmee je de grappenmaker kan bevoorraden. Je krijgt hiervoor de tijd tot de suikerspin bovenop de machine vorm krijgt. Een knappe heruitvinding van het snoepautomaat!